هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتاً متوقف می‌کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | دایره نبرد اسرائیل با مقاومت فلسطین گسترده‌تر شد | تماس سران منطقه با یکدیگر + فیلم (۲۰ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۸۴۵۹
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
بسته اخبار بین‌الملل امروز | دایره نبرد اسرائیل با مقاومت فلسطین گسترده‌تر شد | تماس سران منطقه با یکدیگر + فیلم (۲۰ مهر ۱۴۰۲)
امروز جهان با تحولات مختلفی همراه بود که برخی از عناوین مهم این رویداد‌ها را بررسی می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز تحولات این روز‌های جهان خصوصا در منطقه خاورمیانه بسیار برق‌آسا و اصطلاحا داغ است. نبردی که چند روز پیش حماس علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد، همچنان ادامه دارد و تقریبا می‌توان گفت تحولات منطقه را حول محور خود نگاه داشته است.

کشته‌های صهیونیست‌ها به ۱۳۰۰ نفر رسید

در ششمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، درگیری‌ها میان گروه‌های فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف غزه ادامه داشته و تا جنوب لبنان و مرز‌های مصر کشیده شد. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به حملات شدید خود علیه ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه بدون هشدار قبلی به غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

بامداد امروز اشغالگران صهیونیست به شهر الخلیل و اردوگاه عقبه جبر یورش بردند و درگیری‌هایی میان گروهی از جوانان فلسطینی و نیرو‌های اشغالگر در مناطق متعدد کرانه باختری از جمله جنوب غرب جنین و منطقه جبل صبیح در شهرک بیتا واقع در جنوب نابلس شکل گرفت.

ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز بامداد امروز در یک فایل صوتی درباره تحولات نبرد طوفان الاقصی اعلام کرد که این نبرد دیگر تنها محدود به نوار غزه نیست و به زودی میادین دیگری به آن ملحق می‌شود.

ابوحمزه تاکید کرد: نبرد طوفان الاقصی احتمالا به زودی به اراضی اشغالی سال ۴۸ نیز کشیده می‌شود.

استفاده اسرائیل از بمب فسفری در غزه

اعلام حمایت کرانه باختری در حمایت از غزه

بعد از درگیری گسترده میان فلسطینیان و نظامیان رژیم اشغالگر در کرانه باختری تعداد فلسطینی‌های این منطقه که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در روز شنبه تاکنون به شهادت رسیده‌اند، به ۲۹ نفر رسید.
در پی گسترش درگیری‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری بعد از یورش نظامیان صهیونیست به این مناطق، گردان جنین اعلام کرد که رزمندگان آن، نیرو‌های دشمن را در محور الزکم و البساتین با گلوله‌های سنگین هدف قرار داده‌اند. آن‌ها همچنین همراه با رزمندگان گردان شهداءالاقصی و دیگر گروه‌های مقاومت در مناطق مختلف کرانه باختری در مقابل نظامیان صهیونیست ایستاده و بعد از درگیر شدن با آن‌ها تلفاتی به دشمن وارد کردند.

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان آن در گردان جنین در چند محور با نظامیان رژیم اشغالگر درگیر شدند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان صهیونیست صبح امروز به اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی یورش بردند. همچنین درگیری‌های گسترده‌ای میان فلسطینیان با نظامیان دشمن در چندین منطقه از کرانه باختری از جمله جنوب نابلس اتفاق افتاد.

گردان‌های شهداء الاقصی نیز اعلام کردند که یک اردوگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جبل جرزیم واقع در نابلس هدف قرار دادند و رسانه‌های عبری نیز این خبر را تایید کردند.

از صبح امروز بعد از یورش نظامیان رژیم اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری درگیری شدیدی میان آن‌ها و فلسطینیان آغاز شده است. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۲۹ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و حدود ۱۸۰ نفر زخمی شده‌اند.

شرط اسرائیل برای برقراری دوباره جریان آب و انرژی در غزه

در شرایطی که اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره کامل غزه با انتقاد‌های جهانی مواجه شده است، وزیر انرژی این رژیم برای وصل کردن آب و برق و سوخت‌رسانی به غزه شرط گذاشت.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی افزود: ما برق و آب غزه و سوخت‌رسانی به این منطقه را تا زمان بازگشت اسرائیلی‌ها از غزه وصل نخواهیم کرد.

(فیلم مربوط به دیروز است)عملیات حزب‌الله در هدف قرار دادن ۲ سرباز اسرائیلی

پیگیری آمریکایی‌ها برای بلوکه کردن دوباره پول‌های آزادشده ایران

«میچ مک کانل» و «تام کاتن» ۲ سناتور جمهوری خواه تحرکات خود را برای مسدود کردن مجدد دارایی‌های آزاد شده ۶ میلیارد دلاری ایران آغاز کرده اند.

بنابر اعلام منابع آگاه، این دو سناتور در حال رایزنی برای به دست آوردن اجماع اعضای کنگره آمریکا در راستای بلوکه نمودن مجدد دارایی‌های آزاد شده ایران هستند.

این در حالی است که اخیرا با میانجی‌گری برخی کشور‌های منطقه، عملیات تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا انجام شد. پس از آن نیز آمریکا از آزادسازی ۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران خبر داد که عملیات آزاد سازی آن از سوی بانک‌هایی در دوحه قطر انجام خواهد شد.

تماس تلفنی سران منطقه با یکدیگر

در تحول دیگری سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، شامگاه چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ای خورد که در تاریخ ۷۵ساله آن بی‌سابقه بود، گفت: در روز‌های گذشته کابینه افراطی این رژیم همه مرز‌های وقاحت و بی‌شرمی را شکسته و مرتکب جنایات بزرگی شده است.

رئیس جمهور خشم ملت مظلوم فلسطین را ناشی از تهاجمات مکرر به مسجد‌الاقصی و کشتار و دستگیری روزانه زن و مرد و پیر و جوان فلسطینی از سوی صهیونیست‌ها و نتیجه مواضع افراطی کابینه راستگرای این رژیم دانست و افزود: امروز صهیونیست‌ها برخلاف همه معاهدات بین‌المللی، غزه را به طور کامل محاصره کرده و آب، برق، دارو و سوخت را از مردم مظلوم این منطقه دریغ کرده‌اند و مدعیان دروغین حقوق بشر نیز با استاندارد‌های دوگانه در تلاش برای عوض کردن جای ظالم و مظلوم هستند که این موضع آن‌ها موجب گستاخی رژیم صهیونیستی و ادامه نسل‌کشی فلسطینیان شده است.

رئیسی تأکید کرد: امروز همه کشور‌های اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان باید به یک همگرایی و همکاری جدی در مسیر توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین برسند و جمهوری اسلامی ایران بر همین مبنا تلاش خواهد کرد تا با تماس با سران کشور‌های اسلامی هر چه سریع‌تر این هماهنگی را ایجاد کند.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز در این گفتگوی تلفنی با بیان اینکه پیروزی‌های بزرگ جریان مقاومت در برابر صهیونیست‌ها نشان داد که این رژیم بسیار ضعیف‌تر از آن است که ادعا می‌کند، تصریح کرد: امروز بدیهی‌ترین مسئله پیش روی ما این است که باید همه کشور‌های عربی و اسلامی بر یک موضع واحد و روشن برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و مردم مظلوم غزه اتفاق‌نظر داشته باشند.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: باید همه تلاش خود را برای تسریع در ایجاد این اتفاق‌نظر و موضع واحد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به‌کار بگیریم چراکه هر ساعت تأخیر در این مسئله باعث ارتکاب جنایات بیشتر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطینیان خواهد شد.

نخستین تماس پس از سال‌ها

رئیس جمهور کشورمان تماس دیگری هم شب گذشته داشت که برای نخستین مرتبه پس از سال‌ها اتفاق افتاد و آن گفت‌گوی تلفنی با بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، بود.

رئیسی در این گفتگو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل وحدت جهان اسلام و همسایگی قائل به تعمیق و تقویت روابط با عربستان است و معتقدیم روابط دو طرف این ظرفیت را دارد که به تثبیت، تقویت و ارتقای امنیت و ثبات منطقه کمک کند.

رئیس جمهور با اشاره به اعتقادات و منافع مشترک دو کشور به ویژه در مسائل مرتبط با جهان اسلام افزود: ایران و عربستان در مقطع حساس کنونی باید به عنوان دو بازیگر کلیدی از ملت مسلمان و مظلوم فلسطین حمایت کنند.

محمد بن سلمان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تمجید از تلاش‌های متقابل دو کشور برای تقویت ثبات در منطقه به ویژه با توجه به تحولات روز‌های اخیر در فلسطین، گفت: احیای روابط دوجانبه ایران و عربستان، آغاز روند همکاری و همگرایی است و خرسندم که امروز تلاش‌های خوبی در مسیر توسعه روابط فیمابین در جریان است.

ولیعهد عربستان رخداد‌های اخیر در غزه را دردناک و خطرناک توصیف و تصریح کرد: آنچه نسبت به تضییع حقوق فلسطینیان در حال رخ دادن است، می‌تواند منجر به تشدید و توسعه ناامنی به سایر مناطق جهان از جمله کشور‌های غربی شود.

محمد بن سلمان با اشاره به اینکه امروز همه و از جمله کشور‌های غربی به خوبی دریافته‌اند که عدم حل و فصل مسئله فلسطین می‌تواند مشکلات زیادی برای خودشان ایجاد کند، افزود: همکاری تهران-ریاض می‌تواند نقش موثری در توقف هر چه سریع‌تر درگیری‌ها و سپس پرداختن به یک راه‌حل عادلانه برای حل و فصل ریشه‌ای مسئله فلسطین داشته باشد.

آمریکا یک ناو هواپیمابر به کره جنوبی فرستاد

همزمان با اینکه رهبر کره شمالی در تلاش است تا روابطش را با روسیه تقویت کند، یک ناو هواپیمابر آمریکایی مجهز به سلاح هسته‌ای امروز (پنجشنبه) وارد کره جنوبی شد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: ناو هواپیمابر یو. اس. اس رونالد ریگان و گروه ضربتی‌اش پس از شرکت در رزمایش دریایی سه‌جانبه با کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در آب‌های بین‌المللی، وارد بندر بوسان واقع در جنوب‌شرقی کره جنوبی شد.

طبق بیانیه دیگری از سوی وزارت دفاع کره جنوبی، این ناوهواپیمابر آمریکایی قرار است در واکنش به توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی، تا روز دوشنبه در بوسان بماند و این اقدام به عنوان بخشی از توافق دوجانبه میان کره جنوبی و آمریکا انجام می‌شود.

این بیانیه افزود: طی ۶ ماه اخیر این اولین باری است که یک ناو هواپیمابر آمریکایی وارد کره جنوبی می‌شود؛ اواخر ماه مارس ناو هواپیمابر یو. اس. اس نیمیتز وارد بوسان شد.

انتظار می‌رود این اقدام آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی را خشمگین کند، زیرا این کشور چنین استقراری را «تهدید امنیتی» می‌داند.

مدرکی دال بر دخالت ایران در عملیات طوفان‌الاقصی موجود نیست

صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) و در اظهاراتی در راستای مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی، تلاش کرد دفاع ایران از حقوق مردم و مقاومت فلسطین را با ادعای نقش ایران در عملیات اخیر مقاومت در سرزمین‌های اشغالی مرتبط کند.

آب و برق اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل نیز قطع شد

باشگاه اسرای فلسطینی امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اسرائیل آب و برق اسرای فلسطینی در زندان‌های خود را قطع کرد.

باشگاه اسرای فلسطینی امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی آب و برق بیش از ۵۰۰۰ زندانی فلسطینی را در زندان‌های خود قطع کرد.

باشگاه اسرای فلسطینی در این بیانیه آورده است که بیش از ۵۰۰۰ هزار اسیر فلسطینی در ۲۳ زندان رژیم صهیونیستی توزیع شده‌اند.

بر اساس بیانیه باشگاه اسرای فلسطینی در میان بازداشت شدگان ۳۱ زندانی زن وجود دارد که در زندان «دامون» زندانی هستند و هچنین در میان بازداشت شدگان ۱۶۰ کودک و نوجوان و ۱۷ روزنامه‌نگار وجود دارد.اولاف شولتس در راستای هم‌نوایی با دیگر مقامات اروپایی و آمریکایی در ادعا‌ها درباره نقش ایران از دفاع چندین ساله ایران از مردم و مقاومت فلسطین خواستار سرکوب سازمان‌هایی شد که از حماس، یکی از جنبش‌های مقاومت حمایت می‌کنند و مدعی شد که ایران مسئول رشد این گروه تا نقطه آغاز عملیات گسترده «طوفان‌الاقصی» علیه مواضع رژیم صهیونیستی است.

اخبار تکمیلی ارسال می‌شود...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->